Prezentare FDR – Regulament FDR

Prezentarea FDR

Federatia de Darts din Romania a fost fondata in martie 2008 prin grija domnului George Peicea, presedintele organizatiei. Printr-o foarte buna colaborare cu secretarul general al federatiei, Sebastian Sopon, organizam o serie de evenimente pentru mediatizarea si buna raspandire a Darts-ului.

Cateva din scopurile pe care ni le propunem:

organizarea a minim 8 turnee nationale majore cu premii de peste 2000 de euro fiecare;
organizarea de turnee locale;
organizarea unui Open al Romaniei cu participare internationala;
afilierea la Federatia Mondiala;
decernarea titlului de campion national anual in urma desfasurarii unui masters cu cei mai bine clasati jucatori din clasamentul FDR;
participarea lotului national la competitii externe;
mediatizarea si popularizarea sportului darts, a echipamentelor profesionale si a jucatorilor licentiati;
crearea, in fiecare oras al tarii, de locuri publice in care sa dezvoltam acest sport;
organizarea de turnee pentru incepatori in toate orasele tarii;
introducerea dartsului in mediul institutiilor de invatamant;
asocierea notiunii de fair-play, in ochii iubitorilor de sport, cu dartsul;
organizarea unui campionat national pe echipe;
organizarea de meciuri internationale demonstrative intre selectionata tarii noastre si selectionate ale tarilor cu traditie in acest sport;
ne propunem ca dartsul sa devina cel mai practicat sport din tara dupa fotbal.

Intrucat toate aceste activitati sunt consumatoare de fonduri si energie dorim sa constientizati ca si dumneavoastra puteti contribui la indeplinirea obiectivelor propuse. Modalitati sunt multiple si pot varia de la simpla prezenta la competitii pana la atragerea de sponsori. Intre aceste situatii extreme sunt insa si multe altele cum ar fi ajutorul efectiv dat la organizarea evenimentelor sau chiar simple discutii despre acest sport.
Un exemplu excelent este Dragos de la Terasa Florilor care a fabricat suporturi pentru boarduri, a facut echipamente pentru jucatorii localului, a premiat cea mai mare inchidere la un Open Major, promoveaza sportul si se antreneaza in fiecare seara alaturi de colegii sai. Initiativa lui de a organiza in fiecare saptamana turnee in localul sau poate fi tratata ca un “PROIECT PILOT” pentru dezvoltarea sportului nostru in toata tara. Daca fiecare iubitor de darts va face un lucru oricat de mic pentru acest sport in scurt timp vom deveni puternici chiar si la nivel mondial. Fund raising-ul (atragerea de fonduri) este o stiinta si o ramura a economiei in tarile mai dezvoltate decat tara noastra care se studiaza in facultati si sunt firme care se ocupa cu asa ceva. Deoarece la noi nu a intrat inca acest domeniu fac un apel catre cei care au tangente cu acest domeniu si in general la oricine poate atrage fonduri: VA ASTEPTAM ! Daca puteti atrage sponsorizari pentru darts, FDR ofera legal procente pentru persoanele sau firmele ce intermediaza tranzactia. Aveti mai jos punctele aferente clasarii in concursurile organizate sub egida FDR :
Loc Punctaj Piramida Simpla Punctaj Piramida Dubla
1 27 27
2 21 21
3 16 17
4 16 15
5-6 12 13
7-8 12 11
9-12 8 9
13-16 8 7
17-24 5 6
25-32 5 5
33-48 3 4
48-64 3 3
65 2 –
129 1 –
257 1/2 –
513 1/4 –

In cazul unor concursuri speciale punctajele vor fi corectate cu un coeficient. Spre exemplu in cazul turneului inaugural al FDR acest coeficient a fost ´x3´ (vezi clasamentul).
Regulament FDR

1.Reguli de conduita ale membrilor Federatiei
1.1 Toti jucatorii precum si membrii Federatiei vor actiona intr-un mod care sa nu prejudicieze interesele Federatiei si sa nu discrediteze Federatia si jocul de darts.
1.2 Jucatorii de darts care doresc sa participe la turneele si competitiile care conteaza la stabilirea clasamentului la sfirsitul anului competitional, trebuie sa fie membri licentiati ai federatiei.
1.3 La evenimentele organizate de federatie, altele decit cele care conteaza la stabilirea clasamentului anual, pot participa si jucatori care nu sunt membri licentiati ai Federatiei. Acestia trebuie sa accepte regulile de desfasurare impuse de Federatie.
1.4 Orice jucator, fie el membru licentiat al FDR sau jucator independent, caruia i se cere sa paraseasca o locatie unde se desfasoara un turneu de darts patronat de federatie, trebuie sa o faca imediat.
1.5 In situatia in care concursurile de darts vor fi incluse la pariurile sportive legale, nici un jucator ori membru licentiat al federatiei nu va putea efectua pariuri pentru competitia (competitiile) in care sunt direct implicati. Aceasta masura este luata pentru a indeparta orice motiv de suspiciune privind corectitudinea competitiei in care respectivul sau respectivii sunt direct implicati, fie ca jucatori, fie ca oficiali.
1.6 Orice participant intr-un turneu de darts va avea o atitudine politicoasa, respectuoasa fata de oficialii turneului, fata de ceilalti competitori si fata de public.

2. Reguli generale de joc
2.1 Fiecare jucator va juca cu darts-urile sale. Acestea nu vor depasi in lungime 30.5 cm (12 inch) si in greutate 50 grame. In functie de tipul de concurs, materialul din care sunt fabricate sagetile poate diferi (steel-tip darts sau soft-tip electronic darts).
2.2 Capii de serie vor fi alesi in functie de punctele acumulate in turneele desfasurate sub egida FDR. 2.3 Cu acceptul FDR sponsorii sau organizatorii pot alege capi de serie la turneele pe care le organizeaza, fara sa tina cont de clasamente sau de alte reguli.
2.4 Echipele si jucatorii trebuie sa respecte regulile de joc stabilite de federatie. Aceste reguli trebuie revizuite si republicate pentru a se evita orice confuzii si neintelegeri.
2.5 Toate trofeele care se acorda in cadrul turneelor de darts vor fi pastrate de cistigatori. Singurele trofee care se pot returna organizatorului, la cererea explicita a acestuia, sunt cele de tip challenge. Acestea intra insa in posesia celor care-l castiga de trei ori in decursul timpului.
2.6 Orice jucator care nu se supune regulilor de desfasurare a turneelor organizate de federatie risca sa fie descalificat de la turneul respectiv si nu are drept de participare la un numar de turnee stabilit de comisiile Consiliului Director al FDR in functie de gravitatea faptelor acestuia.
2.7 Cu acordul FDR organizatorul turneului poate sa aleaga regulile de desfasurare ale concursului.
2.8 Daca organizatorul considera ca interpretarea data de el regulamentului nu este unanim acceptata de federatie, acesta are obligatia de a sesiza federatia si a discuta amendamentele propuse de el.
2.9 Daca in regulile de joc nu sunt specificate anumite aspecte ale jocului, singura care le poate clarifica si adopta hotarari in aceasta privinta este federatia.

3. Modul de aruncare
3.1 Un jucator trebuie sa arunce din pozitie verticala. Exceptie de la aceasta regula o fac jucatorii care au dizabilitati fizice sau sunt accidentati si care pot arunca dintr-o pozitie diferita (din carucior cu rotile sau o forma similara de suport).
3.2 Sagetile vor fi aruncate catre board, una dupa alta, de catre jucator. O aruncare completa inseamna aruncarea celor trei sageti pe care le are fiecare jucator, fara a fi intrerupt de alt jucator. Exceptie de la aceasta regula: daca jocul sau partida se incheie inainte de terminarea celor 3 aruncari la care are dreptul fiecare jucator.
3.3 Daca un jucator atinge fizic o sageata aflata pe board, inainte de terminarea aruncarii, se considera aruncarea terminata si scorul inscris pe board ca scorul final al aruncarii.
3.4 Orice sageata care este aruncata catre board si nu ramine in acesta (fie ca “sare” inapoi sau nu se infige in board), nu va conta la inregistrarea scorului final al unei aruncari si nici nu va putea fi aruncata din nou. Exceptie fac sagetiile de darts electronic care desi nu se infig puncteza la aparatul electronic de darts.
3.5 La darts electronic, o sageata infipta care nu a punctat se va apasa cu mana de catre oficial sau jucator, astfel incat sa apara pe afisaj si valoarea sagetii respective.

4. Inceperea si terminarea jocului
4.1 In toate competitiile si turneele organizate, fiecare joc se va juca cu intrare simpla de la 1001, 501 sau 301 si se va incheia cu o “dubla” . Numarul de aruncari pentru fiecare meci poate fi nelimitat sau limitat , hotarare ce este luata de organizatori cu acceptul federatiei (ex :pentru 501 numarul de aruncari ( de cate trei sageti) poate fi limitat la 15, 20 sau 30) In cazul in care numarul maxim stabilit de aruncari este atins se arunca spre bull , iar jucatorul care are sageata infipta mai aproape este declarat castigator al acelui meci.
4.2 Bull rosu este considerat ca valorand 50 de puncte si daca 50 este necesar pentru terminarea jocului, meciului sau partidei, atunci bull rosu se va considera ca dublu 25.
4.3 Aruncarea se considera ca “depasita” daca jucatorul inregistreaza pe board mai multe puncte decat avea nevoie pentru a termina jocul. Aceasta aruncare nu se va considera, jucatorul revenind la scorul inregistrat inainte de respectiva aruncare.
4.4 Un joc este considerat incheiat in momentul in care un jucator a inscris pe board finish-ul necesar, iar sagetile ramin pe board pina cind jucatorul si le recupereaza sau pina in momentul in care cei doi jucatori isi dau mina acceptind rezultatul inscris.
4.5 Daca o aruncare nu este validata de arbitru, atunci jucatorul respectiv poate continua sa arunce sagetile ramase la dispozitie, in vederea inchiderii jocului.
4.6 Daca intervine o eroare cauzata de arbitru/scorer, atunci aruncarea se poate relua, iar sagetile care au fost eronat indepartate de pe board, trebuie sa fie repozitionate astfel incit sa fie daca nu in locul de unde au fost scoase, cel putin cit mai aproape de pozitia respectiva.
4.7 Daca un jucator arunca, din greseala, dupa ce jocul a fost incheiat, aceasta aruncare nu este luata in calcul (jocul considerindu-se incheiat in momentul in care jucatorul a trimis sageata in “dubla” necesara incheierii jocului).
4.8 Arbitrul/scorer-ul nu are dreptul de a informa jucatorul asupra dublei de care are nevoie pentru a incheia jocul (ex: el poate anunta ca jucatorul mai are nevoie de 32 puncte, dar nu ca are nevoie de dublu 16).
4.9 Primul jucator care reduce scorul la exact zero printr-o “dubla”, este declarat cistigatorul jocului, meciului sau partidei.

5. Inregistrarea scorului
5.1 Valoarea unei aruncari este inregistrata doar daca sageata ramane infipta in board si nu cade inainte de a fi recuperata de jucatorul care a efectuat aruncarea. Exceptie fac sagetiile la darts elecrtonic conform pct3.4.
5.2 Valoarea aruncarii este stabilita adunind punctajul inregistrat de fiecare sageata care ramine in board sau care atinge board-ul cu virful, sprijinita de celelalte sageti, fara insa sa cada de pe board. Exceptie la darts electronic conf pct 3.4.
5.3 Sagetile nu pot fi recuperate de pe board decit dupa ce arbitrul/scorer-ul au anuntat valoarea finala a aruncarii (adica, adunarea punctelor marcate de fiecare sageata in parte).
5.4 Orice protest al unui jucator privind valoarea aruncarii nu va fi luat in discutie DUPA ce jucatorul respectiv si-a recuperat sagetile din board.
5.5 Valoarea fiecarei aruncari complete cit si numarul de puncte ramase pina la inchiderea jocului respectiv trebuie verificate permanent, de preferinta inainte ca urmatorul jucator sa efectueze aruncarea sa.
5.6 Un jucator, daca doreste sa i se verifice scorul, trebuie sa o faca INAINTE ca jucatorul urmator sa arunce sagetile sale.
5.7 Scorul jocului respectiv trebuie sa fie prezentat tuturor jucatorilor implicati – acestia putand urmari evolutia acestuia permanent.
5.8 Arbitrul sau scorer-ul au putere de decizie in jocul respectiv; daca considera necesar, se pot consulta si cu alti oficiali, prezenti la competitia respectiva, inainte de luarea unei decizii finale.

6. Board-ul de darts
6.1 Toate board-urile de steel darts trebuie sa fie conform normelor WDF iar aparatele electronice de darts trebuie validate de catre FDR.
6.2 Board-urile si aparatele electronice vor fi din cele indicate de FDR. Cu acordul FDR se pot folosi si alte echipamente ce indeplinesc conditiile de la punctul anterior.
6.3 Banda ingusta din interior se calculeaza ca triplul valorii segmentului respectiv.
6.4 Banda ingusta din exterior se calculeaza ca dublul valorii segmentului respectiv.
6.5 Segmentul de cerc din exteriorul centrului se calculeaza ca avind 25 puncte.
6.6 Segmentul rosu din centru valoreaza 50 puncte si se numeste “Bull”.
6.7 Toate sarmele folosite la demarcarea segmentelor, dublelor, triplelor si centru trebuie sa fie montate pe suprafata boardului astfel incat sa nu creeze gauri sau spatii imposibil de definit pe suprafata respectiva.
6.8 Board-ul se fixeaza in pozitie verticala, deasupra oche-ului la inaltimea de 1.73 m (5ft 8inch) masurata de la podea (considerata a fi la acelasi nivel cu oche-ul) pina in centrul bull-ului.
6.9 Board-ul trebuie fixat astfel incit segmentul marcat “20” este colorat in negru si se afla in pozitia superioara maxima.Exceptie fac aparatele electronice unde acest segment poate fi rosu.
6.10 Se considera o regula unanim acceptata: un capitan de echipa sau un jucator, daca este un concurs individual poate solicita inlocuirea unui board sau repozitionarea acestuia in cursul unui meci daca este de acord si capitanul echipei adverse. Orice modificare se poate face in pauza dintre jocuri, nu in timpul acestora.
6.11 Modificarea de mai sus nu se poate efectua decit de un oficial prezent la meciul respectiv.

7. Iluminarea zonei de joc
7.1 In cadrul turneelor, fiecare board trebuie sa fie iluminat adecvat, folosind un sistem care sa produca cel putin 1000 lumeni.
7.2 In cazul turneelor finale, sistemul de iluminare trebuie sa fie adaptat la cerinte, folosind minimum 2 proiectoare de 100 w fiecare.
7.3 Sistemul de iluminare trebuie proiectat si instalat astfel incat lumina sa nu deranjeze jucatorul in momentul aruncarii sagetilor.
7.4 Orice sistem de iluminare este corect si poate fi folosit daca este validat de catre oficialii turneului si arbitri (se ia in consideratie mai ales pozitionarea – nu se accepta sisteme de lumini care sa creeze “umbre” pe board. 7.5 Aparatele electronice validate de catre FDR au propriul sistem de iluminare. Oficialii sunt obligati sa fie atenti ca acestea sa functioneze corespunzator.

8. Oche – linia de start
8.1 Oche-ul este format din doua segmente: unul inaltat (38 mm inaltime cu 610 mm latime) care marcheaza distanta de aruncare si unul care sa protejeze sagetile. Partea inaltata va fi pozitionata la exact 2.37 m (7ft 9.25 inch) de la fata board-ului.
8.2 Diagonala masurata de la centrul bull-ului pina la partea inaltata a oche-ului trebuie sa masoare 2.93 m (9 ft 7.5 ins).
8.3 Daca oche-ul este inaltat si lungimea sa este de la board pina la semnul care marcheaza distanta de aruncare (fie ca este un oche inaltat, fie ca este unul la nivelul podelei), acesta nu poate fi mai ingust de 1525 mm (5ft).
8.4 In timpul jocului, nici un jucator nu are voie sa calce linia de aruncare – permanent piciorul in timpul aruncarii trebuie sa fie pozitionat INAINTEA liniei care marcheaza distanta de aruncare.
8.5 Daca pozitia de aruncare aleasa de jucator este in afara zonei marcate de oche, aceasta pozitie trebuie stabilita tragind o linie imaginara de la marcajul existent pina la locul ales de jucator pentru efectuarea aruncarii.
8.6 Orice incalcare a regulilor de aruncare (mai sus mentionate) va fi pedepsita de arbitru – intai prin avertizarea jucatorului, apoi avertizarea capitanului echipei respective. Daca jucatorul continua sa ignore avertizarile primite, atunci arbitrul poate anula valoarea aruncarii pentru care nu s-au respectat conditiile de aruncare.
8.7 Capitanul unei echipe poate solicita masurarea oche-ului si daca este cazul, ajustarea acestuia. Aceasta solicitare trebuie facuta inainte de inceperea meciului. Arbitrul sau reprezentantul oficial prezent la intilnirea respectiva poate lua in considerare solicitarea capitanului de echipa si poate dispune, daca considera ce este necesar, masurarea si ajustarea oche-ului.
8.8 Masurarea si ajustarea pozitiei unui oche nu se poate face decat de catre un reprezentant oficial desemnat pentru meciul respectiv.
8.9 In cazul turneelor televizate, “spatiul’ necesar jucatorilor va fi foarte clar marcat, pentru a le putea permite acestora accesul la aruncare indiferent de pozitia si locul ales de jucatori (cel putin un metru in fiecare parte laterala si cel putin trei metri in spatele liniei de aruncare).
8.10 Jucatorul care si-a terminat aruncarea, dupa ce isi recupereaza sagetile din board, trebuie sa treaca in spatele jucatorului care se pregateste sa arunce (de regula prin stanga acestuia) si sa isi astepte randul intr-o pozitie in care sa nu-l deranjeze pe acesta in momentul aruncarii.
8.11 In cadrul turneelor majore televizate, exista si un arbitru secund care va fi plasat in preajma oche-ului si care are ca sarcina sa urmareasca respectarea regulilor de mai sus.

9. Reguli de desfasurare ale turneelor si campionatelor
9.1 Daca nu este altfel mentionat, modul de desfasurare al turneelor si campionatelor se desfasoara in sistem simpla piramida.
9.2 Daca numarul jucatorilor este mai mare decat numarul pozitiilor pe tabloul principal, se vor organiza calificari pentru un loc in tabloul principal.
9.3 Organizatorii, cu acordul Federatiei pot acorda wild card-uri pentru anumiti jucatori, acestia fiind plasati direct in tabloul principal. Numarul acestora nu trebuie sa depaseasca 10% din totalul jucatorilor prezenti pe tabloul principal.
9.4 In baza punctajelor obtinute la concursurile anterioare, in functie de numarul jucatorilor inscrisi, vor intra direct pe tabloul principal un cuantum stabilit de organizatori. Restul vor juca in calificari pentru completarea tabloului principal.
9.5 Dupa completarea tabloului principal de joc, organizatorii vor alege capi de serie in baza rezultatelor si punctajelor obtinute la concursurile anterioare. 9.6 Organizatorii isi rezerva dreptul de a anula sau schimba datele de desfasurare, locatiile si programul evenimentelor fara sa aiba un termen minim de anuntare daca acest fapt este necesar pentru buna desfasurare a competitiei.
9.7 Organizatorii, cu acordul FDR, sunt cei care hotarasc modul de desfasurare si regulile unui turneu. Hotararile acestora sunt inatacabile.
9.8 Jucatorii care participa la turnee se vor supune regulilor stabilite de organizatori, indiferent daca acestea se modifica de la un turneu la altul. Singura conditie pe care trebuie sa o respecte organizatorul este publicarea regulilor de desfasurare inainte de inceperea turneului, astfel incit jucatorii sa le cunoasca inainte de inscriererea in turneul respectiv.
9.9 Jucatorul sau echipa care pierde un joc, meci sau partida deliberat (si acest lucru este dovedit), acel jucator sau echipa respectiva pierd dreptul de a evolua mai departe in turneul respectiv. La terminarea turneului, in urma analizei federatiei, se pot lua masuri disciplinare suplimentare.
9.10 Daca un jucator nu se prezinta la un meci din cadrul piramidei va fi inlocuit cu cel care a pierdut in meciul anterior de la el. In cazul in care inlocuitorul nu mai este prezent se va cauta un alt jucator care a fost eliminat in aceeasi faza cu acesta. Daca sunt mai multi jucatori in aceasta ipostaza se va alege unul prin tragere la sorti.
9.11 Jucatorul care nu se prezinta la un meci, fara acordul scris al organizatorilor, nu va mai fi premiat la competitia respectiva cu nici un fel de premiu, fie el in bani, in obiecte sau in puncte. In plus va intra automat in atentia comisiei de disciplina a FDR care va judeca gestul si va lua masurile corespunzatoare in concordanta cu gravitatea sa.
9.12 Daca un jucator nu este prezent la o ceremonie de premiere, fara sa aiba aprobarea prealabila a organizatorilor, isi pierde dreptul de a primi trofeul sau premiul in bani aferent. In cazul in care turneul este pe echipe, pentru primirea trofeului sau premiilor este suficient sa fie prezent un reprezentant al echipei respective.
9.13 Un jucator sau o echipa isi pierd dreptul de a primi orice premiu (indiferent daca este vorba de trofee sau premii in bani) daca nu isi indeplinesc obligatiile fata de organizator, obligatii pe care si le-au asumat in momentul inscrierii in competitie.
9.14 Daca prin actiunile intreprinse de un jucator sau de o echipa, organizatorii sunt supusi unor cheltuieli suplimentare, atunci jucatorul sau echipa vor fi cei care vor suporta cheltuielile respective.

10. Inscrierea la turnee
10.1 Taxa de intrare in locatia de desfasurare a unui turneu nu este returnabila.
10.2 Taxa de inscriere intr-un turneu nu este returnabila; exceptie fac turneele unde organizatorii stabilesc de la inceput o alta regula. 10.3 Toate cererile de inscriere intr-un turneu trebuie completate corect si depuse la organizatori. Reprezentantul oficial al organizatoru
lui trebuie sa se asigure ca fiecare formular este completat corect, ca taxa de inscriere a fost achitata, toate in termenul stabilit de organizator.
10.4 Organizatorul isi rezerva dreptul de a nu inscrie in turneu sau concurs orice jucator sau echipa care nu indeplineste conditiile de mai sus. Daca datele inscrise de un jucator pe formularul de inscriere se dovedesc incorecte, organizatorul are dreptul de a-l descalifica si indeparta din turneu pe jucatorul respectiv.
10.5 In conditiile in care turneul se desfasoara pe echipe, reprezentantul echipei are obligatia de a-si informa toti coechipierii de regulile de desfasurare ale turneului respectiv.
10.6 Daca inscrierea intr-un turneu necesita confirmare de acceptare din partea organizatorului, atunci aplicantul trebuie sa scrie adresa de e-mail si numarul de telefon la care va fi anuntat de catre acesta.
10.7 Jucatorul sau echipa care a completat formularul de participare sunt singurii care pot participa la turneul respectiv (nu se poate substitui un jucator care a solicitat participarea la un turneu cu un alt jucator decat cu acordul tuturor).
10.8 Un jucator sau o echipa nu se poate inscrie de doua sau mai multe ori la un turneu.
10.9 Un jucator nu poate juca pentru mai multe echipe in cadrul unui singur eveniment decat cu acordul tuturor.
10.10 Jucatorii care participa la un concurs single sau dublu, vor juca sub numele lor. Pentru a juca sub numele unui sponsor este nevoie de acordul FDR
10.11 Daca nu este stipulat altfel, toate incasarile rezultatele in urma unui turneu de darts vor fi folosite pentru acoperirea cheltuielilor turneului si pentru promovarea jocului de darts.
10.12 Completarea formularului de participare si acceptarea formularului de catre organizator este forma de inscriere a jucatorului sau echipei in turneul respectiv.
10.13 Organizatorul isi rezerva dreptul de a refuza sau anula o cerere de inscriere inainte, in timpul sau chiar dupa desfasurarea evenimentului respectiv daca exista o solicitare in scris in ceea ce il priveste pe jucator sau pe echipa respectiva, iar aceasta solicitare se dovedeste intemeiata.

11. Inscrierea in competitie
11.1 Fiecare jucator care doreste sa se inscrie intr-o competitie, indiferent de forma, trebuie sa completeze formularul de inscriere si sa-l depuna in termenul si conditiile stabilite de catre organizator.
11.2 Daca un jucator nu depune formularul de inscriere in timpul prevazut de catre organizator, jucatorul respectiv nu va fi admis in concurs; daca a achitat taxa de participare, aceasta nu va fi returnata.
11.3 Un jucator sau o echipa care nu sunt prezenti in momentul in care le vine rindul la joc, pot pierde jocul respectiv. Taxa de participare nu este returnabila.
11.4 Un jucator sau o echipa poate intirzia maxim zece minute de la momentul la care a fost anuntat jocul respectiv si pina la prezentarea efectiva in fata board-ului de darts unde se desfasoara jocul.
11.5 Organizatorul isi rezerva dreptul de a modifica ordinea si orele de joc daca considera necesar.
11.6 Jucatorii (echipele) au dreptul sa fie anuntati despre ora aproximativa de desfasurare a jocului cu cel putin o ora inainte de start.

12. Tragerea la sorti
12.1 Meciurile preliminare trebuie jucate inainte de stabilirea tabloului principal al turneului, pentru a se elimina pozitiile libere de pe acest tablou. La alegerea organizatorului, aceasta regula poate fi modificata.
12.2 Tragerea la sorti trebuie afisata la loc foarte vizibil, la masa oficialilor si in alte locuri in care pot fi consultate permanent de catre jucatori.
12.3 Orele de desfasurare ale jocurilor trecute pe tablou sunt orientative. Jucatorii trebuie sa fie pregatiti de joc cu cel putin 15 minute inainte de ora afisata.
12.4 Capii de serie, in cadrul unui turneu, vor fi stabiliti in functie de punctele acumulate in turneele agreate de FDR. Organizatorii, cu acordul Federatiei, isi rezerva dreptul de a stabili alti capi de serie.
12.5 Nici un jucator nu poate fi inlocuit odata ce turneul a inceput. Exceptie fac acele turnee in care organizatorii stabilesc de la inceput alte reguli de desfasurare.

13. Ordinea de joc
13.1 Se recomanda ca ordinea de joc sa se stabileasca printr-o aruncare la bull sau prin tragere la sorti in locatia unde se desfasoara concursul.
13.2 Cistigatorul tragerii la sorti, indiferent de modalitatea acesteia, are dreptul sa arunce primul in primul joc; in jocurile urmatoare, jucatorii alterneaza dreptul la prima aruncare.
13.3 Daca ordinea de joc nu a fost respectata, jocul se intrerupe si va reincepe fara a se tine cont de rezultatul inregistrat pina la intreruperea jocului.
13.4 Daca, la terminarea unui joc, se constata ca ordinea de joc nu a fost respectata, se considera rezultatul obtinut, cu conditia ca jocurile urmatoare sa se desfasoare conform ordinii de joc corecte.
13.5 Daca meciul ajunge in joc decisiv, ordinea de joc se stabileste prin aruncare la bull. Jucatorul care a aruncat cel mai aproape de bull, are optiunea de alegere a ordinii de joc.
13.6 Daca organizatorul doreste sa aplice alte reguli privind stabilirea ordinii de joc, trebuie sa obtina acordul federatiei si sa comunice jucatorilor inainte de inceperea turneului.

14. Desfasurarea turneului – foi de concurs
14.1 Rezultatele meciurilor trebuie inregistrate pe foi de joc de catre arbitru/scorer si prezentate oficialilor pentru a fi trecute pe tabloul de joc. In cazul in care nu exista un arbitru foile de joc vor fi semnate de jucatori.
14.2 Avansarea in turul urmator a fiecarui jucator trebuie inregistrata imediat pe tabloul de concurs si la masa oficialilor; jucatorii si spectatorii au dreptul de a cunoaste rezultatele obtinute de fiecare participant in turneul respectiv.

15. Aruncarile de incalzire si antrenament
15.1 Fiecare jucator are dreptul la un numar de aruncari de incalzire/antrenament inainte de inceperea meciului propriu-zis. In timpul meciului, sunt interzise orice aruncari de antrenament, daca nu se obtine in prealabil aprobarea arbitrului de meci. Daca nu este specificat altfel, numarul maxim de aruncari de incalzire/antrenament este de noua.
15.2 In cazul in care se joaca in sistem de grupe (round robin), numarul maxim de aruncari intre meciuri este de trei.
15.3 Antrenamentul jucatorilor pe board-urile de desfasurare ale turneului nu este permis dupa inceperea turneului.

16. Desfasurarea turneului
16.1 Toti jucatorii particpanti la un turneu vor juca sub supravegherea si indrumarea organizatorilor si oficialilor turneului.
16.2 In suprafata de joc, in timpul turneului, nu este permis accesul decit arbitrilor, scorerilor si jucatorilor.
16.3 Langa board-ul de joc, nu este permis accesul decat arbitrilor si scorerilor.
16.4 Oficialii trebuie sa isi reduca la minimum miscarile in timpul desfasurarii unei aruncari. Acestora nu le este permis sa fumeze sau sa consume alcool pe scena in timpul desfasurarii unui meci.
16.5 In fazele finale ale competitiei, jucatorii vor incepe jocul in prezenta si sub supravegherea oficialilor, iar intre aruncari trebuie sa se pozitioneze astfel incit sa nu impiedice vizibilitatea catre board a celorlalti jucatori, oficiali sau spectatori sau a camerelor de filmat in cadrul in care evenimentul este televizat.
16.6 In timpul desfasurarii unui joc, toti jucatorii trebuie sa pastreze linistea; singurul care poate dialoga cu arbitrul este jucatorul care arunca. Nu se permite dialogul intre jucatori, arbitrii sau spectatori.
16.7 Un jucator care incalca regula de mai sus va fi intai avertizat de arbitru, in prezenta capitanului echipei (daca este vorba de meciuri intre echipe) sau a reprezentantului jucatorului (daca este cazul). Daca jucatorul, dupa ce a fost avertizat, incalca regula din nou, va fi descalificat si va pierde meciul respectiv. O intrebare adresata arbitrului sau un protest facut intr-o maniera decenta referitoare la meciul respectiv, nu se considera o violare a regulii de mai sus.
16.8 Un jucator are dreptul de a adresa intrebari arbitrului in ceea ce priveste scorul inregistrat sau scorul ramas pina la inchiderea jocului; arbitrul este obligat sa raspunda, dar nu are dreptul sa indice modul prin care jucatorul poate inchide jocul respectiv.
16.9 Orice intrebare privind scorurile obtinute si scaderea acestora din scorul de pornire al jocului nu va fi luata in consideratie dupa terminarea jocului sau meciului respectiv.
16.10 In cazul meciurilor pe echipe, jucatorii arunca prin rotatie; ordinea de joc trebuie inscrisa pe tabla de scor si trebuie respectata de toti jucatorii.
16.11 Orice protest trebuie adresat oficialilor inainte de inceperea jocului. Protestul, care se poate referi la violari ale regulilor deja stabilite, va fi judecat pe loc, inainte de inceperea sau continuarea meciului (dar nu in timpul jocului). Decizia oficiala va fi anuntata pe loc si trebuie respectata de toti jucatorii. Protestele ulterioare nu vor fi luate in consideratie (in afara de situatiile prezentate anterior).
16.12 Daca in timpul unui joc, echipamentul de joc al unui jucator este distrus, pierdut etc, jucatorul are la dispozitie trei minute in care sa isi repare sau sa inlocuiasca echipamentul defect.
16.13 La recomandarea si cu aprobarea arbitrului, jucatorul poate parasi suprafata de joc; perioada de timp este limitata si stabilita de catre arbitru si se aplica doar in cazuri exceptionale.
16.14 Un jucator care foloseste un limbaj ofensator, fie ca o face cu voce tare, fie ca este surprins murmurind astfel de limbaj, sau care foloseste gesturi ofensatoare va fi considerat ca o persoana care aduce prejudicii jocului de darts. In cazul acestor jucatori vor fi luate, de catre Federatie, masuri disciplinare severe.

17. Tie breaker
17.1 In cadrul unor turnee, se poate ajunge la egalitate in ceea ce priveste numarul de jocuri cistigate. Atunci departajarea se face in sistem de tie break si se aplica ultimului joc al setului final al meciului.
17.2 Jucatorii arunca spre bull pentru stabilirea ordinii de aruncare in jocul respectiv (indiferent de ordinea stabilita initial). Primul care arunca este jucatorul care in mod normal ar fi trebuit sa arunce primul in jocul respectiv.
17.3 Decizia privind ordinea de joc ii apartine arbitrului, care va stabili cine arunca primul – in functie de apropierea de bull a aruncarilor.
17.4 Daca primului jucator care arunca spre bull i se infige sageata in bull rosu sau verde, jucatorul trebuie sa isi recupereze sageata din board inainte ca jucatorul urmator sa arunce.
17.5 Daca o sageata “sare” sau cade din board, jucatorul are dreptul sa arunce din nou pina cind o sageata va ramine infipta in board.
17.6 Daca distanta de bull dintre sagetile celor doi jucatori este aceeasi, jucatorii trebuie sa isi recupereaza sagetile si sa repete aruncarea, pina cand se stabileste ordinea de joc.

17.7 Jucatorul care cistiga ultimul joc al ultimului set al meciului este declarat cistigatorul meciului.

18. Tinuta de joc
18.1 Fiecare jucator care participa la un concurs sau un turneu trebuie sa se prezinte la joc intr-o tinuta decenta. In principiu, fiecare jucator sau echipa trebuie sa aiba o “uniforma” cu numele jucatorului si a echipei din care face parte, inscrise la vedere.
18.2 Organizatorii pot impune o tinuta obligatorie pentru jucatorii inscrisi (de exemplu, fara jeans, fara pantofi sport etc).
18.3 Jucatorii nu au voie sa poarte nimic pe cap daca nu au aprobarea organizatorului.
18.4 Jucatorii nu au voie sa poarte alta tinuta decit cea aprobata initial atat in timpul interviurilor cat si al prezentarilor decat la cererea expresa a organizatorilor.
18.5 Organizatorii aproba tinuta fiecarui jucator. In cazul in care organizatorii nu aproba tinuta unui jucator, acesta este obligat sa isi schimbe tinuta cu cea aprobata si acceptata de organizator.
18.6 Orice jucator care refuza sa se supuna regulilor stabilite de catre organizatori, poate fi exclus din competitie, va fi intocmit un raport catre federatie al carui comitet de disciplina va lua masurile ce se impun.

19. Publicitatea
19.1 Organizatorii isi rezerva dreptul de a proteja interesele sponsorilor sai in raport cu sponsorii jucatorilor si echipelor care participa la turneu.
19.2 Jucatorii care au echipament pe care este inscris numele si logo-ul altui sponsor decit cel al competitiei trebuie sa obtina aprobarea organizatorului inainte de inceperea turneului.
19.3 In cadrul evenimentelor televizate, fiecare jucator poate purta pina la 4 reclame de dimensiuni reduse, de preferinta pozitionate astfel: 2 pe partea din fata a tricoului si cite unul pe fiecare mineca.
19.4 Aceste reclame nu pot avea o suprafata mai mare de 15,3 cm2 (6 inch patrati).
19.5 Promotorul competitiei isi poate rezerva dreptul la 2 din cele 4 reclame, urmind ca celelalte sa fie la libera alegere a jucatorului.
19.6 Cele 2 reclame alese de jucator nu trebuie sa intre in conflict cu reclamele sponsorilor si promotorilor turneului si trebuie sa reprezinte doar nume si nu sloganuri.
19.7 Un jucator care intentioneaza sa poarte reclama unui producator de echipament de darts altul decit cel ales de organizatorul si promotorul turneului, trebuie sa obtina aprobarea acestuia in scris inainte de inscrierea in concurs.
19.8 Pe spatele tricoului jucatorului nu se poate inscrie decit numele jucatorului si/sau un desen sau o alta inscriptie non-comerciala (de exemplu numele unei tari sau un steag reprezentind o tara).
19.9 In cazul unor intilniri televizate – arbitrul sau oficialii intilnirii pot cere unui jucator sa-si indeparteze orice material de reclama de pe tinuta sa daca acesta e considerat ofensator, care contravine clauzelor de mai sus sau incalca o lege care este in vigoare la momentul desfasurarii turneului.
19.10 Un jucator care incalca deliberat regula de mai sus este exclus din competitia respectiva. Daca jucatorul este parte dintr-o echipa, intreaga echipa este exclusa din turneul respectiv.

20. Fumatul
20.1 Fumatul pe scena de concurs este complet interzis in cadrul emisiunilor televizate (jucatori, oficiali si arbitri).
20.2 Nici un jucator, oficial sau arbitru nu poate fuma in timpul unor inregistrari care vor fi difuzate pe posturi de televiziune (prezentare de eveniment, interviuri, ceremonii).
20.3 Orice jucator care incalca regulile de mai sus poate fi exclus din competitie si trimis in fata Comisiei de Disciplina a Federatiei.
20.4 Orice oficial care incalca regulile de mai sus poate fi exclus din competitie si trimis in fata Comisiei de Disciplina a Federatiei.
20.5 Consiliul Director al Federatiei sau promotorii turneelor pot interzice fumatul intr-o locatie de desfasurare a unui turneu daca considera ca astfel jocul de darts are de cistigat ca urmare a acestei hotariri.

21. Bauturile alcoolice
21.1 Nici un fel de bauturi alcoolice nu pot fi introduse in zona de joc de catre un jucator sau oficial, in cazul in care evenimentul este televizat.
21.2 Nici un fel de bauturi alcoolice nu pot fi introduse in zona de joc de catre un jucator sau oficial in timpul unor interviuri, prezentari in cazul in care acestea se fac cu scopul de a fi difuzate pe posturi de televiziune decat cu acordul expres al FDR.
21.3 Orice jucator care este gasit vinovat de incalcarea clauzelor de mai sus este exclus din competitie si va fi deferit comisiei de disciplina.
21.4 Orice oficial care incalca clauzele de mai sus poate fi sanctionat de Comisia de Disciplina a Federatiei.
21.5 Consiliul Director al Federatiei sau promotorul unui turneu pot sa interzica consumul de bauturi alcoolice in timpul desfasurarii meciurilor daca se considera ca aceasta masura este in interesul promovarii jocului de darts.

22. Amendament
22.1 Dupa consultari, federatia isi rezerva dreptul de a modifica sau amenda oricare sau toate regulile de joc daca se considera ca prin noua formula modificata promoveaza jocul de darts.

23. Copyright
23.1 Regulile de joc stabilite de FDR apartin in exclusivitate federatiei si nu pot fi folosite fara acordul ei.
23.2 In cazul unor turnee care se desfasoara in afara jurisdictiei federatiei, organizatorii pot folosi regulamentul federatiei cu conditia de a mentiona acest fapt pe foaia de inscriere sau in orice forma de promovare a turneului repectiv.

24. Masuri disciplinare
24.1 Federatia de Darts din Romania, prin Comisia de Disciplina, care functioneaza in cadrul Federatiei, are dreptul sa ia urmatoarele masuri impotriva jucatorilor, echipelor, arbitrilor si oficialilor:
a) sa pedepseasca orice jucator sau oficial care incalca regulile federatiei;
b) sa analizeze sesizarile depuse de alti membrii ai Federatiei, de jucatori sau de oricare persoana care are responsabilitati legate de activitatea Federatiei privind incalcarea regulilor federatiei de membrii acesteia sau de jucatori;
c) sa stabileasca, in urma analizei, daca un membru al federatiei sau un jucator a incalcat regulile federatiei;
d) sa stabileasca masurile disciplinare care se impun ca urmare a incalcarii regulilor stabilite de Federatie; aceste masuri pot fi extreme, mergind pina la excluderea din Federatie, sau daca ofensa este mai mica, de la turneul/competitia respectiva. Alte masuri disciplinare care pot fi luate: avertizare, amenda sau suspendare pe o perioada determinata; in cazul unor ofense grave, suspendarea poate fi pe o perioada nedeterminata.
e) Sa ridice suspendarea sau sa reduca pedeapsa, daca se considera ca aceasta a fost prea severa;
f) Sa acorde dreptul de a se face apel la orice hotarare privind aplicarea unor sanctiuni pentru incalcarea regulilor stabilite;
g) Sa adopte reguli si masuri care sa nu fie in contradictie cu legislatia in vigoare.

25. Consiliul Director
Consiliul Director este compus din 3 membri: Presedinte, Vicepresedinte si Secretar General.Acesta are imputernicire de a:
a) crea si pune in aplicare regulile care guverneaza jocul de darts, avand intotdeauna ca scop imbunatatirea imaginii sportului in sine;
b) crea si pune in aplicare reguli pe care jucatorii si oficialii au obligatia sa le respecte pentru a creste si imbunatati calitatea jocului de darts;
c) crea si pune in aplicare regulile jocului in sine;
d) sa disciplineze si sa impiedice orice jucator sau oficial sa incalce regulamentul, astfel incit promovarea sportului sa fie cit mai rapida.
e) Incheie acte juridice in numele si pe seama FDR.
f) Elaboreaza regulamentele urmatoarelor comisii si colegii:
• Colegiul central al antrenorilor;
• Colegiul central al arbitrilor;
• Comisia centrala de Competitii, Letgitimari, Transferari si Clasificari;
• Comisia de Disciplina;
• Comisia de Apel.

Acestea vor cuprinde in principiu: componenta, atributii, mod de organizare si functionare si alte caracteristici specifice.

Presedinte,
Dragos Dumitrescu
Istoric si tipuri de joc

Darts-ul este un joc popular care are o istorie bogata in spate. La originile sale darts-ul a fost o metoda de antrenament pentru arcasii din Anglia Medievala, in special pentru recrutii de artilerie care se antrenau aruncand cu mana sageti scurte, fara sa utilizeze arcul, in butoaie de vin rasturnate sau in trunchiuri de copaci. De fapt, tocmai datorita acelor butoaie de vin se crede ca darts-ul a devenit atat de popular. Dupa antrenamente soldatii mergeau sa se relaxeze in cramele acelor timpuri locul unde se gaseau din belsug butoaie de vin. Datorita dimensiunilor reduse ale sagetilor de antrenament, soldatii le carau cu ei pretutindeni, inclusiv in crame. Urmand cursul firesc al lucrurilor, in scurt timp cramele acelor vremuri au devenit un loc in care cei mai talentati soldati isi etalau indemanarea in aruncarea cu sageti scurte in capetele butoaielor de vin. Din motive practice evidente, cineva a venit cu ideea sa se foloseasca doar capatul butoiului ca si tinta fixata pe un perete si astfel s-a obtinuta prima tabla de darts. Odata cu expansiunea imperiului britanic darts-ul a cunoscut o dezvoltare fara precedent. Datorita regulilor extrem de simple si accesibilitatii sale din punct de vedere finaciar, darts-ul a fost foarte bine primit in toate colturile lumii. Au inceput sa apara diverse modele de tinta, de sageti, norme de stabilire a distantei de aruncare, reguli noi, o multime de variante de joc. O intrebare foarte buna este urmatoarea: cine e persoana care a aranjat numerele pe tabala de darts intr-o maniera atat de frustranta? Ei bine, persoana creditata cu aceasta “inventie” este BRIAN GAMLIN, undeva in cursul anului 1896. Criteriul de aranjare a numerelor este unul foarte simplu: sa minimizeze partea de sansa din joc. Un segment cu numar mare are vecini doua segmente cu numere mici, in felul acesta orice ratare se reflecta drastic si pe tabela de scor. De exemplu, daca tintesti segmentul 20, orice lipsa de concentrare in aruncare determina aterizarea sagetii sau in segmentul 1 sau in segmentul 5, deci o pierdere importanta de puncte in ambele cazuri. Tinand cont de faptul ca sunt aproximativ 121,645,100,408,832,000 de combinatii de aranjare a celor 20 de segmente, este impresionant faptul ca Brian Gamlin a reusit combinatia aproape perfecta. El este considerat si inventatorul jocului “Round the Clock”, un joc foarte iubit in acele vremuri.

Echipament
Diametrul tablei de darts este 45.7 cm si este divizata in 20 de segmente numerotate de la 1 la 20. Tabla de joc trebuie sa fie astfel pozitionata incat segmentul 20 sa fie perpendicular fata de sol si plasat in pozitia cea mai inalta. In ceea ce priveste punctajul, trebuie remarcat faptul ca sunt doua cercuri care traverseaza segmentele marcate: cercul exterior, numit si double ring, si cercul aflat la mijlocul distantei dintre marginea si centrul tintei, numit triple ring. Daca o sageata loveste un segment in dreptul primului cerc, cel de la margine, numarul de puncte obtinute de aceasta aruncare se dubleaza, iar daca o sageata loveste o sectiune in dreptul celui de al doilea cerc, numarul de puncte obtinute se tripleaza. Cu alte cuvinte, daca o sageata loveste segmentul 20 in dreptul primului cerc, aceasta sageata acumuleaza 2×20 puncte, iar daca loveste segementul 20 in dreptul cercului interior, atunci acesta sageata acumuleaza 3×20 puncte. In ceea ce priveste centrul tintei, sunt doua cercuri mai mici: bulls eyes (outer bull) care valoreaza 25 puncte si double bulls eyes (inner bull) care valoreaza 50 puncte. In concluzie, cele mai multe puncte se fac la triplu de 20, numarul maxim de puncte care se pot face la o tura este de 180 puncte (trei triple de 20). Legat de proprietatile fizice ale sagetilor, acestea pot sa aiba lungimea maxima de 30 cm si greutate de maxim 50 de grame. In ceea ce priveste pozitionarea tablei de darts, centrul tablei trebuie sa fie fixat la exact 173 cm de podea. Este indicat plasarea in spatele tablei de joc a unui panou de protectie cu dimensiuni ceva mai mari decat tabla de joc, doar pentru a proteja peretele in cazul unei aruncari total gresite. Distanta standard de aruncare fata de tinta este de 237 cm.

Tipuri de jocuri
Uzual, darts-ul se joaca intre doi jucatori sau doua echipe din doi sau mai multi membrii. Noua aruncari de incalzire pentru fiecare jucator, sunt permise in general, inaintea inceperii jocului propriu zis. Dupa aceste noua aruncari de incalzire, pentru a determina cine incepe primul, fiecare jucator arunca cate o sageata iar jucatorul cu sageata cea mai apropiata de centrul tablei de joc incepe jocul.Fiecare jucator arunca 3 sageti in tura sa. Daca piciorul jucatorului calca linia in timpul unei aruncari, aruncarea respectiva este anulata, puctele acumulate de la sageata respectiva nu se puncteaza. Sagetile trebuie sa stea in tinta cel putin 3 secunde dupa ce ultima sageata a fost aruncata. Nu se puncteaza sagetile care nu stau in tinta.

´01
La ´01 ideea de baza este ca fiecare echipa incepe cu un numar de puncte (301, 501, 601, 801, 1001) iar castigatoare este echipa care isi reduce scorul la exact ZERO. Sunt mai multe variante de ´01, diferentele apar la modul de incepere si finalizare a jocului. Cel mai complex este ´01 Double IN – Double OUT, varianta de joc la care jucatorul trebuie sa intre in joc printr-o dubla si sa termine jocul printr-o dubla. Inainte de a contoriza punctele, jucatorul trebuie sa dea o “dubla” pentru a intra in joc dupa care urmeaza cursa spre zero (la scor conteaza si punctele din dubla de intrare in joc). Adevarata indemanare apare la sfarsit, cand jucatorul trebuie sa dea o dubla pentru a reduce scorul exac la ZERO. Seriile de 3 sageti care duc scorul dincolo de zero nu se contorizeaza. Cu alte cuvinte, daca scorul este 140, prima sageata intra in triplu 20 (60 puncte), a doua sageata in triplu 20 (60 puncte), deci pana acum 120 puncte, mai trebuie o dubla de 10 (20 puncte) pentru a duce scorul la ZERO dar a treia sageata loveste dublu 15 (30 puncte). In acest moment, se depaseste ZERO si aceasta serie de aruncari nu se contorizeaza, jucatorul a ramas cu scorul la 140 pe care trebuie sa il finalizeze tura viitoare (daca adversarul sau nu reuseste sa termine jocul din tura care urmeaza). In turneele internationale se joaca 501 double-out. . In general double IN – double OUT se joaca la 301, datorita faptului ca scorul de 301 poate fi rapid redus la zero si atunci regula de doubl-IN aduce un plus de dificultate. Evident, cea mai simpla varianta de joc ´01 este 301, varianta de joc in care jucatorii sunt intrati in joc de la prima sageata si nu conteaza modul in care ajung exact la Zero (simpla, dubla, tripla).

Cricket
Este un stil de joc foarte indragit, presupune o buna stapinire de sine, indemanare si strategie. Se joaca doar pe anumite segmente de pe tinta, adica doar anumite segmente conteaza pentru joc, restul sunt neutre. Segmentele care conteaza in joc sunt 15, 16, 17, 18, 19, 20 si bulls eyes. Aceste campuri, pe durata unui joc au trei stari : gata de a fi deschise, deschise si inchise. Pentru inceput, campurile sunt considerate inchise, nici o echipa nu poate sa puncteze pana ce nu isi deschide prima un camp. Pentru a deschide un camp, un jucator trebuie sa loveasca de 3 ori un camp, in orice combinatie (sau trei simple in numarul respectiv, sau o dubla si o simpla, sau o tripla). Dupa deschiderea unui camp, un jucator poate sa puncteze in campul respectiv atata timp cat acest camp ramane deschis. Un camp redevine inchis daca si celalat jucator a dat in campul respectiv 3 sageti (in orice combinatie de simpla, dubla sau tripla) si ramane inchis pana la sfarsitul jocului (fiecare camp a fost inchis definitiv). Castigator este acel jucator care la sfarsitul jocului are un scor mai mare. Cu alte cuvinte, este o cursa permanenta in a deschide campuri pentru a puncta si in acelas timp trebuie sa inchizi campurile adversarului pentru a-l impiedica sa puncteze.

No score cricket
Se joaca doar pe aceleasi segmente de tinta ca si jocul anterior, adica segmentele care conteaza in joc sunt 15, 16, 17, 18, 19, 20 si bull´s eye, iar restul segmentelor de tinta sunt neutre. Suplimentar, sunt introduse in joc inca doua categorii speciale: sectiunea de dubla, respectiv sectiunea de tripla, dar pe aceleasi segmente enumerate anterior. Aceste campuri, pe durata unui joc au doua stari: deschise si inchise. Pentru inceput, campurile sunt considerate deschise, iar scopul jocului este sa inchizi mai repede decat adversarul direct acele campuri. Castigator este cel care inchide primul toate campurile si sectiunile speciale (sectiunea de dubla, respectiv sectiunea de tripla). Pentru a inchide un camp, un jucator trebuie sa loveasca de 3 ori campul respectiv, in orice combinatie (sau trei simple in numarul respectiv, sau o dubla si o simpla, sau o tripla). Este alegerea fiecarui jucator daca loveste o dubla sau o tripla in ce categorie sa fie considerata lovitura respectiva: o aruncare pentru inchiderea campului, o aruncare de dubla sau o aruncare de tripla.

Cut throat cricket
Se pastreaza regulile de baza de la jocul de circket standard, deosebirea majora fiind ca de aceasta data castigator este jucatorul cu cele mai putine puncte. Dupa deschiderea unui camp, fiecare aruncare in campul respectiv incarca cu puncte toti adversarii care inca nu si-au deschis acel camp. Pentru a-ti asigura victoria, ideea de baza este sa joci de fiecare data acolo unde dai puncte la toti adversarii tai si sa fii atent sa inchizi capurile de unde poti sa fii incarcat de puncte de toti adversarii tai. Acest stil de joc este foarte distractiv de jucat cand sunt mai multi jucatori

Round the clock
Asa cum se poate deduce din nume, la acest joc trebuie sa lovesti fiecare sectiune, in sens orar, de la sectiunea 1 pana la sectiunea 20. Jocul se termina cand primul jucator loveste sectiunea 20. Cu alte cuvinte, jocul se poate termina dupa aruncarea a minim 20 de sageti. Acest stil de joc este foarte bun pentru exersara tintei si in mod evindent, sunt si versiuni derivate din jocul de baza, cum ar fi round the clock pe cercul de dublare sau round the clock pe cercul de triplare a puncteloR.

Gotcha
Fiecare jucator incepe de la 0 si trebuie sa ajunga exact la 301 de punte pentru a castiga. Jucatorii pot sa “prinda” ceilalti jucatori, reducandu-le scorul la 0. Acest lucru se intampla cand scorul acumulat in urma unei aruncari este egal cu scorul altui jucator, in aceasta situatie jucatorului “prins” i se reduce scorul la 0. Cu alte cuvinte este posibil sa “prinzi” maxim 3 jucatori la o tura, deoarece se pot arunca doar 3 sageti la o tura. Castigator este jucatorul care ajunge la exact 301 puncte. In situatia in care se depaseste aceasta valoare, punctele acumulate in ultima tura de aruncari se anuleaza.

Killer
La inceputul jocului fiecare jucator are un numar de vieti (de la 7 pana la 13 vieti). Fiecare jucator isi alege un camp, diferit de campurile adversarilor, prin aruncarea unei sageti in campul respectiv. Pentru a deveni “killer”, jucatorul trebuie sa loveasca campul propriu in cercul dublu, dupa care are dreptul sa arunce in campurile adversarilor, fiecare sageata in campurile adversarilor elimina acestora cate o viata, indiferent daca lovesc in simpla, dubla sau tripla in campul respectiv. Castigator este jucatorul care supravietuieste acestor dueluri. Jucatorii cu experienta practica acest stil de joc putin modificat, in ideea in care trebuie sa lovesti dubla si pentru anulare de vieti, nu doar pentru a
deveni killer.

Sursa: www.dartsmania.ro